پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی
پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی

خدایا این شادی رو از ما نگیر

خب اول اینکه شاید مطللب این سری طولانی باشه. چون چند تا چیز رو دوست دارم با هم بگم.

ما خونواده ای داریم بسی شاد و شنگول یعنی میدونید با آزار ابراز محبت میکنیم نا گفته نمونه که توی مشکلات مثه کوه پشت همیم.

من تقریباً چند سالی هست که کارشناسی رو تموم کردم و چند باری واسه ارشد امتحان دادم اما خب راستش نخوندم (قبلاً گفته بودم)

مکالمه من و خواهرم:

خواهرم: علی کنکور ثبت نام نمیکنی؟

من: کنکور چی؟

خواهرم: ارشد. امروز اخرین روزه تازه تمدید هم شده.

من: الان باید بگی؟

خواهرم: خب دیگه دلم سوخت گفتم خودت باید حواست باشه.

منم شیر و خط انداختم که اگه شیر بیوفته ثبت نام کنم از شانس شیر افتاد و ثبت نام کردم. الان یعنی پشت کنکورم. تازه نمیدونم اصلاً از کجا شروع کنم. چی بخونم. چیکار کنم و کلا فقط ثبت نام نمودیم.

همه از احوالات پدر با خبر هستند که. 

پدر و مادر گرامی بعد از نماز صبح نمیخوابند و میرن پیاده روی  (اینو داشته باشید)

ایران خودرو زنگ زده میگه آقا امسال حال کردیم بهتون بسته زمستانه بدیم. حالا بسته شامل چهار تا شمع و دو تا آب رادیاتور و دو تا ضد یخ هستش.

بابای بنده گیر داده علی ماشین رو ببر برو بسته رو تحویل بگیر.

بهش میگم بابا بیخیال میبینی من که سر کارم نمیرسم. شما بازنشسته شدین تازه ماشین خودتونه خودتون برید دیگه ( ناگفته نماند ایران خودرو تا خونه ما ده دقیقه پیاده روی هست)

با منت میگه باشه.

دوباره فرداش میاد و میگه علی ماشین رو نبردی.

و باز هم میگم : ا بابا من که قرار نبود ماشین رو ببرم.

و روز سوم هم به همین منوال گذشت منم که درس نگرفتم از قضیه موبایل برگشتم گفتم بابا جون اصلاً قیمت اینا چقدر میشه کلاً

برگشته میگه 50 هزار تومن.

منم گفتم پنجاه تومنو بدم بیخیال میشی؟

میگه آره بده. همین حالا بده. نامردم اگه دیگه حرف زدم.

پنجاه تومن رو دادم و پاشد رفت ایران خودرو خودش وسایل رو گرفت بصورت مجانی.

فردا صبحش بیدار شدیم میبینم صبحونه خبری نیست. به مادر میگم مامان صبحونه نیست؟ میخوام برم سرکار ها. میگه ما خوردیم. بابات امروز بعد پیاده روی منو برد کله پاچه زدیم دو نفری.

اِ مامان پس ما چی؟

میخواستید بیدار شید بیاین پیاده روی.

و اینجا بود که فهمیدم پنجاه تومن رفته واسه کله پاچه

حالا باز بابا ظهر موقع ناهار گیر داده (با خنده های شیطانی) میگه علی شب یلدا هستش ها برو خرید کن.

منم میگم بابا جون نمیرسم سرکارم. میگه خب باشه پول بده برم خودم.

میگم نمیخواد خودم میرم.

عصرش سریع میام دوش میگیرم لباس می پوشم میگم خب پول بدین برم واسه شب یلداتون چیز میز بخرم. بابام با خنده میگه اگه قراره پول بدم که خودم میرفتم.

هیچی دیگه ما رفتیم واسه شب یلدا هم خرید کردیم.

..................................

پ.ن1: واسه آزمون نظام مهندسی هم ثبت نام کردم امتحانش آخر بهمن هست. اصلاً جزوه ای ندارم که بخوام بخونم. اصلاً نمیدونم جزوه اش رو از کجا باس گیر بیارم. واسم دعا کنید این یکی رو قبول شم (اگر کسی اطلاعاتی داره یا جزوه دریغ نکنه لطفاً)

پ.ن2: دارم هجرت میکنم. به چند دلیل: اول اینکه امکانات اینجا محدود هست. من کتاب دوست دارم ولی برای تهیه اش باید از این شهر به اون شهر برم. اینجا چیزی پیدا نمیشه. من امکانات و رفاه دوست دارم ولی اینجا نیز نیست. میگن در جایی که رفاه نیست قرار نه فرار باید کرد. البته فقط از این شهر میرم از این کشور فعلا نمیرم (پولشو ندارم )

پ.ن3: اینکه کجا میرم بعد ها اعلام میکنم.

پ.ن4: اینا اون تصمیماتی بود که گرفته شده و کارهایی بود که باید انجام میدادم و بدم چون دیگه میخوام دنبال علایقم برم.

نظرات 22 + ارسال نظر
اردشیر جمعه 18 دی‌ماه سال 1394 ساعت 16:34 http://arbabamhosin.blogfa.com/

سلام
امیدوارم در تمام امتحانات موفق باشی مخصوصا امتحانات الهی .
لطفا هر مطلبی که نیاز جامعه وجوانان هست بگید تا با تحقیق بذارم تو وبلاگم .
خوش وپیروز وشادمان باشی

سلام
ممنون چشم

فینگیل چهارشنبه 16 دی‌ماه سال 1394 ساعت 11:59

:))
منظورم این بود ک نظام مهندسی به چ دردی میخوره؟

http://www.hamdardi.net/thread-35662.html

یه سری به این لینک بزن بازم متوجه نشدی بگو توضیح بدم

فینگیل سه‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1394 ساعت 14:03 http://tonesignal.blogsky.com

مرور گر من گزینه تماس با منو نشون نمیده :|
میخوام بدونم به چه دردی میخوره ؟

ا نمیدونم چرا نشونت نمیده
به درد ارسال پیام شخصی میخوره

لبخند ماه سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1394 ساعت 15:45 http://labkhandemah.blogsky.com

خدا پدر و مادرتون رو حفظ کنه.
باباتون کلا تو فاز پول کشی است:)

درس خوندن زیباست. موفق باشی جوان

نه بابای بیچاره بیشتر تو فاز شاد بودن هست و شاد نگه داشتن. همین الان چند صد تومانی کمک نمودند.
ممنون

گندمک یکشنبه 6 دی‌ماه سال 1394 ساعت 11:00 http://dokhtar-yalda73.blogsky.com

سلام
واااااااای چه بابای شیرینـــــــــــــــــی
خدا حفظش کنه براتون
و عشقشون به مادرتون همیشه مستدام باشه
خیلی پُستِ با مزه ای بود...بعضی جاها خیلی خندیدم
+ آهنگ وبلاگتون هم فوقالعادس

مرسی و ممنون خدا همه پدرها و مادرها رو عاقبت به خیر کنه
خدا رو شکر باعث خنده و ادی یک نفر دیگه هم شدیم
ممنون

بهامین شنبه 5 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:17

سلام
روزتون بخیر
ببخشید کمی دیر اومدم واسه خوندن متن های زیباتون
شاد بودن خیلی دوست دارم
و جنوبی ها همیشه خونگرم و شاد هستن
یکی از شوهر عمه هام جنوبی
چه خواهری بهتون بازم گفته ثبت نام را
من از رشته هی مهندسی چیزی نمی دونم
اما پیشنهاد میکنم کتاب تست مجموعه ازمون های ارشد مرتبط با رشته که امنتخاب کردین
وحتی برای نظام مهندسی
تهیه کنین
البته تستی که پاسخنامه تشریحی داشته باشه
و خوب بخونیدش
وهمینطور بسته های مدرسان شریف هم خوبه
اگه همه تست ها را خوب بخونید
با پاسخ تشریحی
کلی مطلب و نکته یاد میگیرین و ان شالله قبول میشین
اینکه توی رفاه و شهر بزرگ باشی خوبه
اما هیج جا محل تولد ادم نمیشه
درسته سخته رفت امد
اما میتونه شیرین هم باشه
این سختی ها
امیدورام هرجا هستین شاد و موفق باشین
درمورد خرید یلدا
لبخند خدا حس کردم
افرین به شما که پسر خوبی هستین واسه خانواده.
ببخشید خیلی زیاد نوشتم

سلام ممنون مرسی لطف داری قدم رنجه نمودی
مرسی اوه اوه مهندسان شریف نه یه بار چوبشو خوردم. الان به سمت طلایی برق سوق پیدا کردم.
مرسی بله هیج جا شهر تولد ادم نمیشه اما واسه همین کتاب های درسی باید دو ساعت برم تا برسم به یه شهر دیگه کتاب بخرم و باز دو ساعت برگردم
مرسی
نه مفید نوشتی ممنوم

فینگیل جمعه 4 دی‌ماه سال 1394 ساعت 19:08 http://tonesignal.blogsky.com

سلام
عه! چرا این وب گزینه تماس با من نداره؟
درمورد آزمون نظام مهندسی یخده توضیح میدین ؟

تماس با من اون بالا سمت چپ داره
چی میخوای بدونی دوست عزیز
Irbn.ir
این سایت نظام مهندسی هست

بانوجان پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1394 ساعت 20:30 http://banoo217.blogsky.com

چ خوب!
هجرتو میگم!
چ پسر خوبی!دعای خیرشون همیشه پشت سرته ها..!

مرسی
ممنون

مصطفی پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1394 ساعت 12:12 http://tamanti.ir

سلام
این موسیقی رو خیلی دوست دارم.

قابل شما رو نداره.
منم دوسش دارم.

Meredith چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 18:53 http://dr-coffe.blogsky.com

به به تبریییییک میگم
کجا؟ کجا داری فرار میکنی؟ :)))
ایول بابات خخخخ

حالا بعد می فهمی
مرسی.
نیستی کم پیدا شدی سایه ات سنگین شده ها

آسمان چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 18:50 http://aseman9.blogsky.com

چقدررررر تغییرِ زیادددد
خدا رو شکر کن بابت ایناهااا.که زندگیت راکد نیست :)
به نظر من هجرت خوبه.حتما هجرت کن.همون قضیه راکد نبودن و اینا...
و دیگه این که...خیلى جالبه میاى خبر میدى که تا چن روز دیگه یه سرى چیزا میگم و اینا.آدم کنجکاو میشه:دى

اوهوم
خدا رو شکر
دقیقاً رکود بده
مرسی پس یادم باشه همش کنجکاو کنم :دی

ترقی چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 16:43 http://leyla-taraghi.blogsky.com

سلام علیکم

براتون آرزوی موفقیت دارم

ان شاءالله که همیشه و در تمام مراحل زندگیتون موفق باشید

علیک سلام
ممنونم

Sara چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 11:33 http://www.motevalede-december.blogsky.com

یجور میگه این پست طولانیه انگار پستای گبلیو مینیمال نویسی کرده:)) به شکل مشکوکی دنبال تنهایی و انها زندگی کردنو ازین صوبتایی،امکانات همه بهانه است

توف یکی فهمید :دی

پرستو چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:28 http://the0emigrant0shorebird.blogsky.com/

کجا داری هجرت می کنی؟ از نظر شغل و محل زندگی و اینا مشکلی نداری؟
امیدوارم هر چی میشه از زندگیت راضی باشی

نه مشکلی نیست محل زندگی. شغل هم اینجا نداشتم شاید اونجا داشته باشم
مرسی

j.a چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 09:36

از تهران داری مهاجرت میکنی؟!:/

نچ از امیدیه شهری در خوزستان هجرت میکنم.

موج چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 09:10 http://delnevashtehae1moj.mihanblog.com/

موفق باشی ، پدرو مادر همه مدلش عالیه واطاعات امر از دستوراتشون واجب

بله بله دقیقاً همینطوره

هم راز چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 02:20

همچنین یادم رفت بگم...مامان بابای باحالی هم دارید ؛خدا حفظشون کنه...برام جالب بود با اینکه خب حتما سن و.سال دار هستن ولی انقدر پایه هستنو باهم دیگه میرن صفا سیتی و.کله پاچه ایو...ایوووولللل....


اوه چقدر برای این پست نظر گذاشتم!!!

ممنون. خدا همه رو حفظ کنه. دوسشون دارم چون واسه خودشون هنوز جووونن. این باعث میشه که ما ازشون انرژی بگیریم.

لطف داری نظر بزار هرچقدر که میخواییی

هم راز چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 02:15

یک آهسته تر پلیز....
یعنی قشنگ از دو.خط اخرتون مشخص یک اسفندی جو گیر هستید که وقتی جو بگیرش و بره بالا منبر دیگه تمومه....

:دی
سکوت اختیار میکنیم

هم راز چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:37

درضمن یادم نیست کدوم شهر بودین ولی اگه قراره برید اهواز و یا از اون بدتر تهران من از اعضای خانوادتون بودم سفت و سخت مخالفت میکردم...
تهران مخصوصا...اوه اوه.
اونجا گوووولت میزنن جوون.... :دی
ولی جدأ تنهایی خوب نیست مبخواید برید.مخصوصا شمایی که توی خانواده شلوغ بودی....تنهایی اذیتت میشید و ناچارا دوستایی انتخاب میکنید که .....خودتون جمله رو کامل کنید :))+

مرسی بابت نگرانی.
من پنج سال تنها زندگی کردم. از طرفی من نگفتم قراره تنها برم. به قول دوستم وقتی میگفتی اهل کجایی میگفت هنوز زن نگرفتم که بگم اهل کجام :دی
من میگم اهل جای ام که پول و رفاه و امکانات باشه.
در آخر میگم هجرت میکنم. هجرت رو پیامبر کرد برای دفع بد از بدتر. برای پیشرفت. برای ساخت یه اسلام آرمانی.
من نیز هجرت میکنم برای رفاه. برای پیشرفت در زندگی

هم راز چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:28

خانوادتون و فضا تون رو.کاملا درک کردم....
بله پس چی نمیشه که مفت مفت بچرخی تو خونه...پسر بزرگ بایدکمی هم خرجی بده:دی
ولی شما هم مشخصه با عرضه هستید و.در کل بچه زرنگ و.کاری هستین....خدا حفطتون کنه برادر :-)))
برای ارشد هم منابع رو دریابید و کم کم درسهایی که فکر میکنید براتون راحت ترنو کتابشو.بخرید.

مرسی
بله نباس مفت مفت چرخید.
لطف داری.
مرسی ولی مشکل اینجاست من خیلی از درس دور بودم یه دوماهی وقت میخوام فقط جمع بندی کنم که کی به کیه. چه کتابی لازمه.
از طرفی فعلا آزمون نظام که یه ماه وقت دارم مهمتر هست واسم

مفت اس ام اس سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1394 ساعت 23:57 http://moftsms.blogsky.com/

سلام
امیدوارم شب خوبی رو پشت سر گذاشته باشید

اگر مایل به تبادل لینک بودید .بلاگ بنده رو لینک کنید
بعد بهم خبر بدید تا منم شما رو لینک کنم

با تشکر

ممنون که سر زدین

نل سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1394 ساعت 23:56 http://ykishodan.blogsky.com

علیرضا؟؟؟
باباتو درک نمیکنم اصلا...


انشالله ک هرجا میری خوش باشی.

ا چرا درک نمیکنی؟
بیچاره یکی از کمک های بزرگ توی این ماجرای هجرت ایشون هست
درسته شوخی میکنه باهام اما از اون طرف هم حال میده به ادم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد