پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی
پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی

کمی انعطاف داشته باشیم.

یکی از مشکلات عدیده ای که باهاش دست و پنجه نرم می کنم سست عنصری هستش. اینکه یه مدت تصمیمی جدی بگیری ولی بعد یه مدت بزنی زیرش خیلی بده. نشونه بی اراده بودن فرد هست. اما من یه تعبیر دیگه ازش دارم.... 

بزارید با یه مثال تعبیرم رو بگم. توی رشته ما همه وسایل برقی رو برای محاسبات ریاضی صد در صد و ایده آل در نظر می گیریم. به عنوان مثال برق شهر 220 ولت بصورت 220 ولت به جارو برقی میرسه و 220 ولت در جارو برقی مصرف میشه. این یعنی ایده آل بودن تولیدی و ایده آل بودن مصرفی با این حساب ما توان های مصرفی رو ایده آل به دست میاریم. و حتی انرژی تلف شده نیر به صفر میرسه. حال در دنیای واقعی چنین چیزی غیر ممکن هست. خیلی عوامل روی ایده آل بودن تاثیر داره. همون برق مذکور توی فاصله. تلفات داره. عوامل محیطی روی اون تاثیر داره. و در آخر شاید به جای 220 ولت 200 ولت به جارو برقی برسه و کمتر از اون مصرف بشه. با این حساب تلفاتمون از صفر بیشتر هست.

حالا من برنامه ریزی میکنم. تصمیم میگیرم و هدفم رو مشخص میکنم. به این صورت شروع به انجام اون برنامه می شم. ولی وقتی میرم توی کار مبینم ای دل غافل همه رو من ایده آل درنظر گرفتم. مثلاً گفتم روزی 4 ساعت درس بخونم ولی وقتی شروع میکنم هزار جور عوامل محیطی باعث میشه روزی 2 ساعت هم نشه. شاید یه روز حسش نباشه. یه روز مریض باشی. یه روز یه سرخر بیاد بالا سرت و هزار اتفاق دیگه. از لحاظ فکری تو سرخورده میشی که چرا به برنامه عمل نمیکنی و این باعث میشه فکر کنی آدم بی عرضه و بی اراده ای باشی. ولی در اصل این مشکل از اونجا سرچشمه میگیره وقتی برنامه می نوشتی در شرایط آرمانی بودی و برنامه رو در شرایط ایده آل در نظر گرفتی و وقتی به واقعیت رسیدی به قول خودمون زیرش زاییدی. 

پس تو بی اراده نیستی. تو بی عرضه نیستی و تو خودت رو با شرایط محیطی وفق بده.

یادمه دوستی بود میگفت من کسی پیشم بشینه نمی تونم درس بخونم. خب شرایطش رو نمیتونه تغییر بده. برعکس یادتونه که گفتم خونواده ما از جمعیت مناسبی بهره برده. یادمه وقتی درس میخوندم سه نفری توی یه اتاق می نشستیم. از طرفی عذاب آور ترین صحنه این بود که دوستای بنده توی کوچه پشت پنجره اتاق فوتبال بازی میکردن با این حال درس رو میخوندم. حالا اگه هیچکی نبود چه بهتر. به نظر من برنامه ها رو توی بدترین شرایط ممکنه بنویسید. اینجوری توی بهترین شرایط راضی هستید و توی بدترین شرایط از خودتون ناراحت نیستید. 

..................

پ.ن1: سعی کردم مطلبی باشه که دوستانی که درگیر مسئله ای هستند بتونن این رو به عنوان انرژی دریافت کنند.

پ.ن2: مشکل مالی حل شد به امید خدا و دوستان عزیز.

پ.ن3: بیماری ناشناخته کشف شد و در حال درمان هستیم.

پ.ن4: لحظه هاتون پر از خنده و شادی. 

نظرات 17 + ارسال نظر
Maryam سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 21:10 http://words-world.Blogsky.com

خووووودت گفتی بابا ای عملی کن برنامه
من مخاطب بووودماا

:دی

مهندس جان یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 22:22 http://mohandesjan.blogsky.com

مثال درست بود ولی نتیجه تهش به نظرم اشتباه بود
تو مثال برق میان شرایط ایده ال رو در نظر می گیرن که مینیمم تلاف رو بدست بیارن مثلا...یعنی شمار هر کاری هم بکنی بالاخره این مینیمم تلافه رو داری دیگه، اینو نمیشه کاریش کرد بعد وقتی هم شرایطتون ایده ال نیست تلافتون بالطبع بیشتر هم میشه ولی هر چی که باشه از اون مینیممه کمتر نیست
بعد تو تصمیم گیرس و شروع ام درست ولی اخرش
در نتیجه اینطوریه که ما وقتی لرنامه ریزی می کنیم تمام شرایط رو ایده ال (همون شرایط معمول) در نظر می گیریم و می دونبم کارمون به ۸۰٪ هدف مثلا می رسه ولی همیشه لبنو باید بدونیم که هر کاری هم بکینم از اون ۸۰٪ بهتر نمیشه !

جوابتو به صورت خصوصی در روزهای اتی دریافت میکنی
ایکون مسلسل :دی

ویس یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 15:52 http://heybateveys.blogsky.com

سلام:موضوع خوبی بود

ان شاءالله که همیشه سالم وسلامت باشین و مشکلی براتون پیش نیاد

بدرود

سلام ممنونم.
موفق باشید

sara یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 15:40

عزیزم به این موضوع فکر کن که مقاله که نمی نویسی بزرگوار:)) ولی دیگه چون ابی از تو گرم نمیشه تصمیم گرفتم بخش بخش کنم بخونم

چشم دیگه بخش بخش میفرستم راضی شدی

sara یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:19 http://www.motevalede-december.blogsky.com

علی سر جدت این پست هاتو کوتاه تر بنویس خوووووو:(((


به خدا خودم هم خیلی دوست دارم ولی نمیشه. مجبورم میفهمی مجبور

Meredith یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:00 http://dr-coffe.blogsky.com

بله!
خدا رو شکر که کشف شد بیماری ناشناخته ت

بله.
مرسی

موج یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:55 http://http://delnevashtehae1moj.mihanblog.com/

نظر تون جالب بود خوشم اومد ولی میدونی اصولا انسان کمال گرا ست همه چیز رو بی نقص میخواد وقتی به هدفش نمیرسه سر خورده میشه

دقیقاً با حرفت موافقم. ولی باید انسان از خودش انتظارات بجا داشته باشه. دیگه آدم خودشو که نمیتونه گول بزنه

Maryam شنبه 7 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 23:21 http://words-world.Blogsky.com

واااا مگه میییشه؟!
خخخ
خب از لامپ و ولتش ک صحبت شه بازده و توان میاد تو ذهن ادم،هستاااااااا من مطمئنم!

بللله؟منو صدا کردید عایا؟!

بله میشه با من سر درس بحث نکن.
خب ذهنت منحرفه که میاد تو ذهنت
نه کسی صدات نکرد. ببین هیچکی نیست

یکی زیر آسمان شهر شنبه 7 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 21:33 http://mylifetimenotes.blogsky.com

چه میشه کرد،ذات آدم همیشه کمال گراست هرکاریشم بکنی باز بالا بالاها سیر میکنه،من که با این آرمان گراییم عملا خودمو بیچاره کردم:)

هووم بله دقیقاً موافقم باهات

Maryam شنبه 7 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 20:55 http://words-world.Blogsky.com

سلام سلام و صد سلاااام و درود
خخخ
توان یعنی کار تقسیم بر زمان،بعد از اون طرف هم از بازده صحبت کردی بعللللله همچین ادمی ام من
خخخ
شوخی کردم
موضوع جالب و واقع بینانه ای بود
اورین
منم گاهی اوقات اون حسو داشتم اما الان دیگه خیلیییییییی کم میاد سرافم،چون همه رو عملی میکنم
خداااااااروصدهزار مرتبه شکر ک حل شد ووو اینکه ایشالله زودتر خوب شی
در ضمن ی هم دادما
خخخ

بابا توان خون. اون توانی که شما خوندی با توان ما فرق داره. در ضمن من حرفی سر توان نزدم.
بابا ای عملی کن همه برنامه
خب خدا رو شکر که حل کردی این مشکل رو
بله دیدم ی دادی

هم راز شنبه 7 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:58

عالی بود این پست...خوشمان آمد

مرسیییی

بانوجان شنبه 7 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:33 http://banoo217.blogsky.com

صرفا جهت یاداوری!دی
چ خوب ک تنها نیسیم!همه با هم بی اراده ایم!

پس جمع بی اراده ها جمع

بهامین شنبه 7 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:26

سلام خوب هستین؟؟
ان شالله خیلی زود و سریع حالتون کامل کامل خوب بشه و دوره درمان سپری بشه
لحظه هاتون قشنگ

سلام ممنون شما خوبی؟
مرسی
ممنونم

سیاهچاله شنبه 7 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:59

دقیقا باید بگم که برقی که به خونه ی ما میرسه بین215 تا210 ولته :/
بیماری ناشناخته چیه دیگه؟ یا جدااااااا...
درشمن برین مشکل وبتون رو حل کنین که نمی زاره من شکلک بزارم ...آیکون خشم اژدها :D
حالا که مشکل مالی حل شد، داری یا 200 تومن به من بدی؟ :D

رجوع کن به جواب کامنت نل در مورد بیماری
خانم محترم مشکل از شوماست واسه شکلک ها همه میزارن ببین قضیه چیه.اینقدر خشونت نداره که
من هرگونه حل شدن مشکل مالی رو تکذیب میکنم

تحول شنبه 7 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:28 http://tahavol.mihanblog.com

باسلام

خدارو شکرکه مسئلتون حل شد

در ضمن به موضوع خوبی اشاره کردید ان شاءالله که مورد استفاده قرار بگیره

ایام بکامتون

مرسی
ممنون

J.a شنبه 7 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 00:10

من پ.ن یک رو برای خودم درنظر گرفتم:-)
میدونم پاسه من نوشته بودین

پ.ن1 برای همه هست. آزاده همه به خودشون بگیرن.
تو یکی از اون مهمترین ها بودی همونایی که زیرش خط میکشن که مهم باشه

نل جمعه 6 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 23:42 http://ykishodan.blogsky.com

یعنی خندیدم با مثالی ک زدی... دمت گرم :))

بیماری ناشناخته چی بود؟بگو تا ما هم آشنا بشیم.. اگ مسله ای نیس.. خداروشکر قابل درمانه:)

مسایل مالی هم همیشه هستند............... انشالله کمتر درگیرش بشی :)

مرسی. خوش حالم که باعث شادی دوستان هستم.
چیزی نبود بیماری پوستی بود که با هرکاری و هر آزمایشی و هر برنامه دارویی درمان نشد. آخرش هم به پیشنهاد با حجامت رفع شد. یعنی داره رفع میشه
انشاالله که همه کمتر درگیرش بشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد