پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی
پسر خیابونی

پسر خیابونی

نوشته های پسر خیابونی

حس خوب

بی وفایی کن وفایت می کنند ،

با وفا باشی خیانت می کنند ، 

مهربانی گرچه آیینه ی خوشی ست ، 

مهربان باشی رهایت می کنند.

.................

قصد دارم کمی از مهربانی های زمونه صحبت کنیم جا داره از سیاهچال عزیز که در مورد خوبی کردن سخن نمود و همچنین میلیونر زاغه نشین که گذری بر این قضیه زد و انگیزه ایی شد که بنده نیز در این مورد سخنی بگویم:

خب قصد ما از خوبی چیه؟

چرا خوبی میگن تو خوبی می کن در دجله انداز....

من نمیخوام از اینها حرفی بزنم. من فقط می خوام از حس خوبی که توی خوبی ها هست حرف بزنم. هیچکس نمیتونه بگه من تا به حال هیچ خوبی نکردم. همه شما این کار رو تجربه کردین. اما قصدتون از این کار چیه؟ اون هایی که بدون هیچگونه چشم داشتی کاری میکنن جاشون بسی روی سر جا دارد و حرف من با آنها نیست. همچنین باز به قول فراری آن بدهایی که در اصل خوبن هم حرفی با آنها ندارم زیرا خودشان خوب هستند. اما کسانی که خوبی میکنن و میان جار میزنن آهایی من به فلانی کمک کردم، یا اگه به این خوبی کنم این سود رو برام داره. یا حتی خوبی میکنم تو آخرت خدا جواب خوبیم رو بده. دوست من عزیزم. من با شما ها دارم حرف میزنم. ببین دلبندم، شما دیدگاهتو عوض. چرا میخوای همه چیز رو مبادله کنی؟ اخر با خدا هم مبادله میکنه؟ بله پروردگار بزرگ فرمودند. خوبی و نیکی شما اجر و ثواب دارد. اما شما آنقدر بزرگ باش که به این مانند کالا نگاه نکن. حضرت علی می فرماید:  پروردگارا چون تو را لایق می بینم می پرستم وگرنه نه به خاطر بهشت و نه ترس از جهنم است.

بببینید خیلی ها اعتقاد دارند و خیلی ها این چیزها رو اعتقاد ندارند (منظورم امامان و پیامبران است) شماهای که اعتقاد دارید هیچ ولی شماهایی که اعتقاد ندارین آنقدر باید درک و فهم داشته باشید که بدانید سخن خوب خوب است. پس این سخن از حضرت علی (ع) زیباست. امیدوارم این رو درک کنید.

خب فقط این رو بگم. من وقتی کاری میکنم دلیلی نداره بعد ها بیام و به همه بگم.

دلیل نداره وقتی باهات دعوام شد سرت منت بزارم و بهم هوی. من بودم اینکار رو کردم و اینکارو و ..... منت بزارم. 

دلیلی نداره بگم خدایا من این کار رو کردم پس چرا این کار رو برام نکردی.

دیدگاهتو عوض کن دوست من. بدون هیچ چشم داشتی کاری بکن. یه خوبی که میکنی همون لحظه حس سبکی بهت دست میده، آروم میشی، حتی یه لبخندی روی لبانت میشینه، اون حس بهترین حس دنیاست. به قول میلیونر زاغه نشین حتی بی هیچ چشم داشتی کامنت بزار بدون قصد و غرض. بیایید از خودمون شروع کنیم تا این بیماری خوب بودن به همه سرایت بکنه. حس خوبتو خریدارم....

سیاهچال عزیز یه لینک داده چیز جالبیه بهش سر بزنید. اینجا کلیک کنید 

میلیونر زاغه نشین هم یه لینک گذاشته پیشنهاد میکنم سر بزنید. اینجا کلیک کنید 

من نیز بهتون یه چیزی پیشنهاد میکنم که شاید خیلی ها شنیده باشید. اینجا کلیک کنید

 شاید بگید هزینه داره و این چیزا. به خودتون مربوطه مجبور نیستید اجباری نیست. ولی دو هزار تومن در ماه شارژ تلفن همراهتو کمتر بدی به جایی بر نمیخوره. دو تومن کمتر حرف بزن... حس خوب فراموش نشه.... 

....................................

پ.ن1: خیلی ها منتظر ادامه داستان بودین ولی هنوز زوده ادامه رو بزارم.

پ.ن2: برق دیشب نوسان داشت خیلی هم زیاد هی میرفت هی می اومد. خلاصه تا چهار صبح مشکل برقی داشتیم نبودم نگرانم نباشید.

پ.ن3: امیدوارم لینک های بالا رو حتماً ببینید.

پ.ن.4: شعر بالا هیچ ربطی به موضوع نداشت خوشم اومد گذاشتم و شاعرش هم نمیدونم چه شخصی می باشد.

پ.ن5: آب هست ولی کم است اینم فراموش نکنید.

نظرات 9 + ارسال نظر
بهامین شنبه 4 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:47 http://notbookman.blogsky.com

حس خوبی و خوبی کردن فوق العاده اس

دقیقاً

موج شنبه 4 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:13

خوبی زمانی ارزش داره که بدون چشم داشت باشه بی منت

ولی کیه که اینجوری باشه

هم نفــــــــس جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 20:35 http://hamnafas-an.blogsky.com/

عالی بود

خوبه گاهی بهم یادآوری کنیم که مهربون باشیم .........

اوهوم

هم راز جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 20:03

میدونید چیه....وقتی خوبی میکنی انگار خواه ناخواه منتظر یه عکس العملی هم دربرابر عملت هستی...حالا من نوعی هر چقدرم به خودم تلقین کنم عزیزم تو خوبی کن و در دجله انداز.....من به شخصه با خوبی کردن با لبخند دیگران واقعا شاد میشم....ولی گاهی ته تهش خیلی ناخواسته منتظرم طرف مقدر بدونه....گربه کور نباشه دیگه!!! انگار با قدر دونستنش تشویق میشم و میفهمم کارم بی ارزش نبوده....پس نمیشه مطلقا بی انتظار بود...با این تفاسیر ؛میشه؟

خب هرکسی یه جوری عزیز نمیتونم بگم اره نمیتونم هم بگم نه من حرفم اینه سعی کنی انتظار نداشته باشیم همین

J.a جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 19:33 http://daddy-long-legs.blogsky.com/

اینکه بگم از دیدن اسم بابا لنگ دراز تو قسمت لینک ها چقدر ذوق زده شدم....خیلی کار بدیه؟!حس میکنم یکم ندیدپدید بازیه
این لینک شدن و اینها مهم نیست هاااا اینکه مثلا من تا الان به کسی نگفتم منو لینک کن!
ولی حس خوبیه:-)

نه کار بدی نیست. خب من فرقی نمیکنه کسی بگه یا نه مهم اینه خوشم بیاد و پیگیرش باشم

خانوم خونه جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 17:50 http://www.ganje-man.mihanblog.com

سلام....
از اینکه سرگرم شدید در وبلاگم جای خوشحالیست

مرسی

ویس جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 14:56 http://heybateveys.blogsky.com

احسنت

بر شما نیز

mooty جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:34 http://dj-mooty.blogsky.com/

این پستت عالی بود.
درمورد اون لینک ها هم ک خب خوبیو نمیشه گفت
شعره خیلی قشنگ بود.

قرار نیست خوبی رو بگی اون لینک ها رو گذاشتم شاید کسی دوست داشته باشه ببینه و ندونه همین
مرسی

J.a جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:31 http://daddy-long-legs.blogsky.com/

من خودمم خبر ندارم که به چی اعتاد دارم به چی ندارم...
:/
:/

خوبه این یعنی به دنبال خود شناسی باش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد